Måndag redan! Dagarna går så fort… Haft en bra ledig helg, varit i skogen med hundarna. Ätit kasslergrotta i stugan och spelat spel.

Kasslergrotta har jag inte lagat på länge, receptet kommer från början från min farmor. Hon i sin tur hade hittat det i en veckotidning, Hemmets Journal. Man bakar in kasslerskivor i smördeg och en blandning av cremefraisch och vitlöksost.

Jag har lagt ut receptet på RECEPT. Enkelt och snabbfixat är det så klart, jag tipsar sällan om komplicerade saker om det inte är något särskilt gott förstås!

Idag har jag haft ett av mina dagpass. Jag några såna inlagda i schemat för att komma upp i procent.

Sådana dagar blir knappt nåt annat än jobb gjort. Passet är 11-20.

Men! I morgon blibesiktning! Wish me luck🙏

9 reaktioner på ”Måndagskväll

  1. Kasslergrotta låter gott! Inget jag provat, men fläskfilé inbakad i smördeg har jag gjort några gånger – också jättegott.
    Skulle kolla receptet, men du har nog missat att lägga in det – jag får upp filmjölkslimpan istället.
    Håller tummarna för att det går bra på besiktningen!

    Gillad av 3 personer

      1. Aha va bra! När jag gick in och kollade från telefonen så såg jag det inte och mitt WP fick spunkt igår när jag skulle ladda upp. Det gick inte att skriva, jag kom bara till sökfältet i överkant när jag skrev bokstäver. Jättekonstigt. Stängde av datorn och idag är det som vanligt. Men WP har uppdaterats idag, jag har fått en ny version. Det kanske var där skon klämde😉 Men va bra, då ser du bilderna!

        Gillad av 2 personer

Lämna en kommentar